Verkkokaupan tuotteita myy Helmika Oy (y-tunnus 2819356-1) yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot
Sähköposti: asiakaspalvelu ( at ) helmika.fi
Puhelin, tekstiviesti ja Whatsapp: 045 7875 7355
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan https://helmika.fi/ verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus vahvistetaan maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Toimitus
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Lähetämme tuotteet mahdollisimman pian, yleensä 1-6 arkipäivän kuluessa. Tämä siksi, että valmistamme osan tuotteista mm. laudeliinat tilausten mukaan. Myymme samanaikaisesti tuotteita myös tapahtumissa, joten verkkokaupan saldot päivittyvät viiveellä. Vaikka verkkokauppa näyttääkin, että tuotetta olisi varastossa, tilauksen käsittelyn yhteydessä voidaan huomata, että kyseinen tuote on tilattava tai valmistettava ennen toimitusta.
Toimituskulut Matkahuollon kautta on 7,00 €/tilaus ja Postin kautta 8,00 €/tilaus. Toimituskulut sisältävät tilauksen pakkaus- ja kuljetuskustannukset. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Huom! Pienet paketit, jotka mahtuvat postiluukusta/laatikosta, toimitetaan oletuksena aina Postilla, vaikka olisit valinnut toimitustavaksi Matkahuollon. Tämä siksi, että Posti toimittaa paketin suoraan kotiosoitteeseesi. Mikäli et jostain syystä halua pakettia suoraan kotiin, ilmoita siitä tilauksen kommentissa, niin tilaamme kuljetuksen valitsemaasi noutopisteeseen.
Huomioithan, että jos valitsit Postin noutopisteen automaatin sijaan emme valitettavasti pysty vaikuttamaan mihin noutopisteeseen pakettisi ohjataan vaan Posti ohjaa sen oletuksena lähimpään vapaana olevaan pisteeseen. Pakettiautomaatin pystymme valitsemaan toimitusvaiheessa, mutta ruuhka-aikoina ne saattavat olla täynnä ja meistä riippumattomista syistä paketti saatetaan toimittaa seuraavaan vapaana olevaan automaattiin/noutopisteeseen.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Nouto
Tilauksen voi noutaa Visuveden Saunapuodilta sovittuna aikana. Nouto-vaihtoehto näkyy ostoskorissa.
Ilmoitamme, kun tuotteet ovat valmiina noudettavaksi, joten seuraa sähköpostiasi. Voit kertoa tilauksen kommentissa toivomasi noutoajankohdan, niin pyrimme toteuttamaan sen.
Tilaus on mahdollista noutaa myös Ylöjärveltä (kirjaston vierestä). Huomioithan, että tuotteet kulkeutuvat Ylöjärvelle omien menojemme mukana, joten noutoaika saattaa olla pidempi. Voit halutessasi kysyä tarkempaa aikaa etukäteen.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
- Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
- Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
- Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
- Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, joita ovat mm. laudeliinat ja pöytäliinat. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia.
Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse ja kysy palautusohjeita. Kerrothan viestissä tilausnumeron. Liitä palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.